PENGUMUMAN


widgets

23 September 2011

NEGARA BERKEBAJIKAN TEPATI HASRAT DAN KEHENDAK RAKYAT

DR BALA CHANDRAN

KUALA TERENGGANU - Konsep Negara Berkebajikan yang bakal dijadikan manifesto PAS menepati hasrat dan kehendak semasa rakyat yang dahagakan perubahan serta bosan dengan kepimpinan Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu Dr Bala Chandran berkata pihaknya menyokong penuh gagasan ‘Negara Berkebajikan’ yang diumumkan oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

“Kami (DHPP) sokong penuh dan ini (manifesto) konsep yang hasrat dan kehendak semasa rakyat hari ini mahukan perubahan.

“Konsep Negara Berkebajikan yang dibawa oleh PAS menjadi harapan baru rakyat yang dahagakan keadilan dan keharmonian dalam amalan demokrasi di negara ini,” ujarnya

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Jamuan Hari Raya PAS Terengganu Khamis 22 September.


Menurutnya, pengumuman Tuan Guru Abdul Hadi itu sesuatu yang dinanti oleh rakyat sebaliknya menjadikan Umno-BN semakin goyah.

Kata Dr Bala, pemimpin Umno akan ‘menyerang’ PAS kononnya meniru cara kebajikan yang telah dilaksanakan oleh kerajaan BN.

“Saya cukup kecewa 54 tahun negara merdeka dan Umno-BN memerintah, kebajikan rakyat terabai dan kepentingan segelintir pemimpin mereka mengaut kekayaan negara.

“Saya harap rakyat tidak lagi mudah tertipu dengan ‘gula-gula’ pemimpin Umno-BN yang ingin menjaga kebajikan rakyat,” jelasnya.

Menurutnya, pastikan pada pilihan raya akan datang Umno dan kerajaan Barisan Nasional digantikan dengan PAS dan Pakatan Rakyat.

Sumber : Buletinonline

No comments:

Post a Comment