PENGUMUMAN


widgets

28 June 2012

PERKASA upah RM 10 siapa jadi ahli dan isi borang pinjam duit MARA

Konon supermarket Melayu


      Berita hangat ini berlaku di Parlimen Kuala Nerus semalam 27/6/2012 agen PERKASA jaja borang ahli dan siapa isi dapat RM 10. Tawaran lain ialah diberi borang permohonan pinjaman MARA. Katanya boleh mohon pinjaman MARA RM 10000. Ha ha ha teruk betullah PERKASA ni. Jangan dibuat begitu dengan duit MARA. Modal asal MARA duit orang Melayu. Raja katak sesedap hati jual MARA macam tok ki dia punya. Kalau tak percaya boleh turun  ke Wakaf Tengah dan cuba tanya-tanyalah orang kampung sepanjang pantai yang indah itu. Pantai Tanjung dan pantai Batu Rakit. Nanti kami upload borang PERKASA tu.

23 June 2012

Raja Kamarul Baharin: BR1M = Badak,Rima dan Monyet(video)


BR1M di Terengganu bermaksud B= Badak(3 ekor), Rima(harimau) dan Monyet(monkey) ni semua binatang Mat said beli kat zoo terengganu. Raja kamarul Baharin tu orang hebat. lama dah diam. tapi bila mana ada manusia yang amat bodoh jaga terengganu maka Raja Kamarul Bahari mula bersuara demi kebajikan rakyat. Bukan binatang yang dijaga.

22 June 2012

Dayangku Intan dan Batu Rakit: UMNO diambang kekalahan(video)


Ceramah Dayangku Intan di Kg. Tanjung Batu Rakit. Dayang yakin UMNO akan terhumban ke tanah.

17 June 2012

EX Pengarah Jabatan Pelajaran Terenganu Ahmad Zabidi sertai PAS



(Gambar: Zabidi (dua dari kiri) dan Nazri (dua dari kanan) diraikan selepas menyerah borang menyertai PAS kepada Tuan Guru Nik Aziz)

BAGAN SERAI: Belum reda isu kemasukan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Koperasi Prof Datuk Dr Nik Zain Nik Yusof menyertai PAS, kini seorang lagi bekas pegawai kanan kerajaan mengikut jejak langkah sama.

Terbaru, bekas Ketua Jemaah Nazir Kementerian Pelajaran Malaysia, Tuan Haji Ahmad Zabidi Shamsuddin malam tadi menyerahkan borang menyertai PAS.

Beliau menyerahkan borang permohonan keahliannya kepada Mursyidul AM PAS, Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Nik Aziz Nik Mat ketika Himpunan Hijau ke Putrajaya Peringkat Negeri Perak,semalam.

Beliau berkhidmat di dalam kerajaan selama 33 tahun dan di Kementerian Pelajaran hampir 10 tahun.

Ahmad Zabidi juga pernah menjadi Pengarah Pelajaran Negeri Terengganu dan bertugas sebagai pengetua di beberapa buah sekolah.

Dalam ucapannya sulungnya berkata, disepanjang beliau berkhidmat di kementerian pelajaran, pelbagai kezaliman dan penindasan berlaku.
Katanya, kuasa politik pemerintah telah menguasai pentadbiran kerajaan.

“Orang yang tidak menyokong BN akan dikenakan tindakan dan mereka ditukarkan jauh dari tempat asal,” katanya di hadapan 30ribu hadirin.

Ujar Ahmad Zabidi, tindakan itu semata mata guru-guru tersebut tidak sehaluan dengan kerajaan dan bukannya atas kesalahan yang berat.

“Yang tukar itu bukanlah Pengarah Pelajaran tetapi tindakan tersebut atas desakan oleh pemimpin Umno dan BN ,” jelasnya.

Beliau menjelaskan, tindakan seperti ini masih berterusan dan lebih giat dibuat oleh pihak Kementerian Pelajaran atas arahan oleh Umno dan BN.

Tambahnya, antara faktor lain mendorongnya menyertai PAS ialah dasar yang diperjuangkan oleh Umno ketika ini berkisarkan sistem sekular ciptaan manusia.

Turut menyerahkan borang keahlian PAS ialah AJK Umno Bahagian Gopeng Tuan Haji Nazri Nordin yang bergelumang lebih 30 tahun dalam parti itu kini hilang keyakinan dan melihat perjuangan PAS adalah benar serta mewarisi perjuangan Rasulullah.
http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/11053-bekas-ketua-jemaah-nazir-kpm-sertai-pas

16 June 2012

Betul ke dokumen bakal menantu kak mah dan bang jeep?


 Bacalah dulu. kalu nak percaya percayalah. kalau tak itu hak anda tiada dosanya kerna ia bukan al quran dan hadis. tapi benda macam ni memang timbul tanda tanya. Kesian kak mah, terpaksa nafi akan perkara ini kerana menantu amat berjurus versi umno. sumber


12 June 2012

SPR Terengganu: 15 JUN 2012 bubar parlimen


12 JUN 2012 - Bertempat di permis kerajaan tempatan Terengganu(ibu kota),Pegawai SPR Terengganu telah memaklumkan SPR meramalkan 15 JUN 2012 parlimen akan dibubarkan.  Ramalan ini dibuat semasa(12 JUN 2012) taklimat pilihanraya oleh SPR Terengganu untuk kakitangan kerajaan tempatan tersebut.Sekiranya tidak dibubarkan pada tarikh itu parlimen akan dibubarkan pada JULAI nanti,tambah pegawai itu lagi. Apa pun kita tunggu dan lihat. Ramalan kami pulok selagi kes sekopeng kapal selang dok selesai selagi tu dok ngundi. Ngape gitu, sebab najib takut kaloh tak dok kuasa mudoh nok igat die. 

Sumber: Kakitangan MBKT yang benci UMNGOK dari dalam hati.

08 June 2012

BERSIH 3 : DAP buktikan PDRM jelas terlebih sudu(video)


Nilailah Hishamuddin pembohong dan najib pembelit.

PTPTN tarik balik pembekuan UNISEL


Huuuuuuuuu!


Seorang pegawai kanan kerajaan Selangor berkata Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) hari ini membatalkan tindakan membekukan pinjaman kepada Universiti Selangor (Unisel).
Pegawai yang enggan namanya didedahkan itu berkata siswa berkenaan boleh membuat permohonan pinjaman tersebut bermula malam ini.

Sumber: http://www.malaysiakini.com/news/200277

07 June 2012

TPM politik PTPTN ?

TPM sokong dera anak muda
Timbalan perdana menteri menyifatkan tindakan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) membekukan pinjaman kepada mahasiswa Universiti Industri Selangor (Unisel) sebagai "adil" kerana ia hanya reaksi kepada dasar PKR.
"Dia tangguh, bukan batal, nak periksa dulu. Fair lah. Kalau MB kata tak payah ambik, tak payah bagi lah," kata Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya berhubung tindakan PTPTN secara 'senyap-senyap' itu.

Beliau bagaimanapun menyifatkan soalan pemberita itu sebagai "very malicious" (sangat berniat jahat).

"Your question is very malicious (Soalan kamu sangat berniat jahat). Jangan hala ke situ, saya fikir semua media sini tahu," katanya lagi.

Diasak lagi kenapa universiti milik kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat itu tidak dimaklumkan, Muhyiddin hanya menjawab:

"Tak apalah. Dia kaji dulu."

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin mengesahkan PTPTN membekukan pinjaman kepada mahasiswa Unisel milik kerajaan Selangor.

Pembekuan itu bertujuan memberi peluang kepada Pakatan Rakyat membuktikan mereka mampu memberikan pendidikan percuma di negeri itu, lapor Utusan Malaysia.

Sumber: Malaysiakini.com


INGAT ORANG YANG DIZALIMI AMAT MAKBUL DOANYA
 TUNGGULAH SEGALA PEMBALASAN DARIPADA ALLAH
HINA SANGATKAH ANAK MUDA SOKONG PR?
SALAHKAH PR MEMERINTAH SELANGOR?
APAKAH TPM RASA HARTA MALAYSIA INI MILIK UMNO?
APAKAH TPM BERHARAP TIADA DOSA DENGAN MENIDAKKAN HAK RAKYAT?
YA TUNGGULAH KALAU UMNO RASA RAJA SEGALA-GALANYA
ALLAH ADA DAN JANJI ALLAH ITU MEMANG TERLAKSANA
 

05 June 2012

Penjaga petrol Malaysia perbodoh rakyat

tengok betul-betul 
ron 95 tak subsidi RM 3.35
ron 97 tak subsidi RM 2.90
jadi kualiti minyak yang rendah rupanya lebih mahal harganya daripada kualiti minyak tinggi.
malaysia ni memanglah ramai sangat yang dungu.
sama saja kereta proton kat malaysia mahal tapi kat luar NEGARA murah.
memang hancur negara kalau BN terus jaga kewangan negara.
TOLAAAAAAAAAAAK BN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



03 June 2012

PAS DUN BATU RAKIT dan Himpunan Hijau(foto dan video))

PAS DUN Batu Rakit Bersama DHPP Parlimen Kota Raja

Pilih dan beli

Pengerusi MTD Batu Rakit dan keluarga di Himpunan Hijau

Pemuda DUN Batu Rakit dan Hijau

Orang lamo PAS DUN Batu Rakit

 
DUN Batu Rakit Dan Naib Presiden PAS



Waktu petang Himpunan Hijau Pertama kali azan dilaungkan